lördag 29 augusti 2015

…men Jesus ger aldrig upp!

Jag har alltid, ända sedan jag blev frälst haft Sverige och Skandinavien på mitt hjärta. Jag älskar vårt land och tror att Gud vill och kommer att göra mycket här. Ofta får man höra saker som: Det är hårt i Sverige, det blir värre och värre, församlingarna krymper, hur skall det gå… När jag hör sådant förstår jag andemeningen i det som sägs, jag förstår och delar också våndan bakom orden. Ändå kan jag inte låta bli att för mig själv lägga till orden: … men Jesus ger aldrig upp och Hans vilja kommer att bryta igenom i Sverige. Vi kommer att se Guds rike upprättas i vårt land! 

När man ser på Sverige och våra församlingar rent mänskligt finns det givetvis anledning att bli nedslagen. 
När jag har pratat med hundratals kristna genom åren, som är nedslagna och modlösa vore det lätt för mig att bara ge upp och kasta in handduken. 
När man ser på nyheterna och hör om människors hopplösa situation, ett utbrett alkoholmissbruk, kärnfamiljens sönderfall, gatuvåld och allt vad det är vore det lätt att ge upp. 
Ändå när jag ser och hör allt detta kommer jag på mig själv med att lägga till orden … men Jesus ger aldrig upp och Hans vilja kommer att bryta igenom i Sverige. 
Vi kommer att se Guds rike upprättas i vårt land!När jag pratar med föräldrar som är förtvivlade över sina barns situation kan jag som tvåbarns pappa förstå något av den smärta de känner. 
När kristna bröder och systrar som har ett trasigt äktenskap hör av sig och ber om förbön gör det ont i mig. När jag samtalar med människor som har misslyckats, och gjort dumma val i livet, så att deras liv brutits ned kan jag känna Guds hjärta för dem. 
När jag möter så många kristna som tycker sig ha tappat sina drömmar och sin kallelse gråter jag med dem. Ändå när jag möter allt detta, kommer jag på mig själv med att lägga till orden: … men Jesus ger aldrig upp och Hans vilja kommer att bryta igenom i ditt liv. 
Du kommer att upprättas i din kallelse, dina barn kommer att få ett starkt Jesusmöte som förvandlar deras liv, ditt äktenskap kommer att upprättas och Herren kommer att hjälpa dig så att de misslyckanden du har upplevt kommer att vändas till det bästa för dig så att du kan göra en comeback med Jesus!Jag vill inte ta lätt på vare sig människors trasighet eller synd, men det är ännu viktigare för mig att inte förminska Jesus som frälsare, läkare och återlösare. Jesus är trovärdig. Hans löften håller. Vi faller igenom och misslyckas ibland. Varje dag behöver vi uppleva Guds nåd och förlåtelse i våra liv. Men Jesus varken sviker eller faller igenom. Därför finns det alltid anledning att se ljust på framtiden när vi följer Jesus. Detta gäller också din församling, ditt liv, din familj, dina vänner och din framtid!
 Var välsignad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar